Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

Oatly rzuca wyzwanie przemysłowi mlecznemu

maj 10 2023

Firma Oatly produkująca roślinne zamienniki mleka ruszyła z nową kampanią reklamową.
Reklamy pojawiły się na łamach New York Times, LA Times i Washington Post, a także na billboardach w Nowym Jorku i Hollywood. Firma prezentuje na nich wyniki tzw. środowiskowej oceny cyklu życia, czyli analizy wpływu swojego procesu produkcyjnego na środowisko. Według Oatly wpływ napoju Barista Edition na klimat szacuje się na około 44-76% mniejszy niż mleka krowiego.
Oatly od dawna było znane z kontrowersyjnych strategii marketingowych i nie inaczej jest tym razem – producent wykupił bowiem dodatkową przestrzeń reklamową, deklarując, że odda ją przemysłowi mlecznemu, jeśli tylko ten również podzieli się swoim śladem węglowym. Jest to raczej złośliwy prztyczek niż prawdziwa oferta, ponieważ trudno spodziewać się po firmach pozyskujących mleko krowie nagłego wyjawienia tego typu danych, biorąc pod uwagę dotychczasowy brak transparentności. Szacuje się, że przemysł mleczy jest jedną z najistotniejszych przyczyn wylesiania i emisji metanu.
W odpowiedzi na kampanię Oatly przemysł mleczarski wypuścił satyryczną reklamę mleka z drewna z udziałem aktorki Aubrey Plazy. Jej puentę stanowiło stwierdzenie „tylko prawdziwe mleko jest prawdziwe”, co spotkało się z dużą krytyką internautów.

  • tekst: Berenika Piotrowska