[wppb-login]

Mleczne (dez)informacje

Weronika Książek
sierpień30/ 2021

Wszyscy znamy spoty promocyjne mleka i nabiału. Czy jako konsumenci możemy coś zrobić, gdy stykamy się z reklamą, która wyraźnie mija się z prawdą?

Sielskie widoki u podnóża gór. Krowy i cielęta spokojnie pasące się na bezkresnych zielonych łąkach, czasem czule przytulane i głaskane przez farmerów. W kimś, kto wie, jak w rzeczywistości wygląda krótkie życie krowy mlecznej, taki obrazek musi wzbudzić sprzeciw. Tymczasem w 2019 r. uwagę niemieckich mediów przyciągnęła telewizyjna reklama firmy Katjes z wegańską czekoladą marki Chocjes, zaprojektowana przez angielskiego rysownika Geralda Scarfe (autora m.in. sławnej ilustracji do albumu grupy Pink Floyd „The Wall”). Katjes, aby wprowadzić na rynek alternatywę czekolady mlecznej, rozpoczęła ogólnoniemiecką kampanię pod hasłem „Cool bez krowy” („Cool ohne Kuh”). Jej spot telewizyjny krytykuje masową hodowlę zwierząt i wyjaśnia, że rozwiązaniem problemu jest owies – najbardziej zrównoważona i przyjazna środowisku alternatywa dla wszystkich produktów mlecznych. Kreskówka pokazuje krowy maszerujące niczym żołnierze i dojone w rytm mrocznej muzyki. Narracja głosi: „Każde życie jest cenne, a krowy nie są maszynami do mleka, nawet do czekolady”.

Zaloguj się i czytaj dalej po wykupieniu prenumeraty 😉 "Będzie Pan zadowolony!". Wykup dostęp do najpopularniejszego magazynu dla wegan, wegetarian i miłośników zwierząt - poznaj dobre strony życia!

SUBSKRYBUJ TUTAJ

Nie chcesz prenumerować? Na naszej stronie znajdziesz również ciekawe darmowe treści. Możesz też:

 

 

 

 

 


Featured
Polscy żeglarze uratowali delfina zaplątanego w sieć rybacką Dzieje się: roślinna dieta dla masowego konsumenta Birdlife: co 5. gatunek ptaków w Europie zagrożony Raport: w Polsce rośnie sprzedaż roślinnych zamienników, spada sprzedaż mięsa Koniec z zarabianiem na negowaniu zmian klimatu! Raport Compassion Polska w Światowy Dzień Ośmiornicy

Polscy żeglarze uratowali delfina zaplątanego w sieć rybacką

Jak donoszą media, załoga polskiego jachtu „Pszczółka” pomogła delfinowi zaplątanemu w sieć rybacką …

czytaj więcej

Dzieje się: roślinna dieta dla masowego konsumenta

Spełnia się sen wielu wegan: podczas konferencji Plant-Powered Perspectives analityczka z firmy Mint…

czytaj więcej

Birdlife: co 5. gatunek ptaków w Europie zagrożony

Organizacja BirdLife opublikowała raport, z którego wynika, że populacje europejskich ptaków kurczą …

czytaj więcej

Raport: w Polsce rośnie sprzedaż roślinnych zamienników, spada sprzedaż mięsa

Według danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia, cytowanych przez portal Noizz, mamy powody do…

czytaj więcej

Koniec z zarabianiem na negowaniu zmian klimatu!

Youtube i Google wypowiedziały wojnę fake newsom dotyczącym zmian klimatycznych. Uniemożliwią monety…

czytaj więcej

Raport Compassion Polska w Światowy Dzień Ośmiornicy

8 października, w Światowy Dzień Ośmiornicy fundacja Compassion Polska publikuje swój raport „Przemy…

czytaj więcej
Facebook