Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 1 złzamawiam

Mleczne (dez)informacje

sierpień 30 2021

Wszyscy znamy spoty promocyjne mleka i nabiału. Czy jako konsumenci możemy coś zrobić, gdy stykamy się z reklamą, która wyraźnie mija się z prawdą?

Sielskie widoki u podnóża gór. Krowy i cielęta spokojnie pasące się na bezkresnych zielonych łąkach, czasem czule przytulane i głaskane przez farmerów. W kimś, kto wie, jak w rzeczywistości wygląda krótkie życie krowy mlecznej, taki obrazek musi wzbudzić sprzeciw. Tymczasem w 2019 r. uwagę niemieckich mediów przyciągnęła telewizyjna reklama firmy Katjes z wegańską czekoladą marki Chocjes, zaprojektowana przez angielskiego rysownika Geralda Scarfe (autora m.in. sławnej ilustracji do albumu grupy Pink Floyd „The Wall”). Katjes, aby wprowadzić na rynek alternatywę czekolady mlecznej, rozpoczęła ogólnoniemiecką kampanię pod hasłem „Cool bez krowy” („Cool ohne Kuh”). Jej spot telewizyjny krytykuje masową hodowlę zwierząt i wyjaśnia, że rozwiązaniem problemu jest owies – najbardziej zrównoważona i przyjazna środowisku alternatywa dla wszystkich produktów mlecznych. Kreskówka pokazuje krowy maszerujące niczym żołnierze i dojone w rytm mrocznej muzyki. Narracja głosi: „Każde życie jest cenne, a krowy nie są maszynami do mleka, nawet do czekolady”.

Artykuł Premium
Zyskaj dostęp online do wszystkich wydań Magazynu
Pierwszy miesiąc 1 zł!
przy subskrypcji miesięcznej*

Nie chcesz prenumerować? Na naszej stronie znajdziesz również ciekawe darmowe treści. Możesz też: