Kontrowersyjną reklamę społeczną “Mięso” na różnych portalach obejrzało już łącznie kilkanaście tysięcy internautów. Spot jest efektem wielomiesięcznej pracy Kolektywu Filmowego Mamy To wspieranego przez Fundację Viva! Akcja dla Zwierząt.
Kolektyw Filmowy MAMY TO! i Fundacja Viva! Akcja dla Zwierząt blisko rok temu zainicjowali projekt pierwszej w Polsce reklamy społecznej dotykającej kwestii chowu przemysłowego zwierząt. Celem było przedstawienie problemu praw zwierząt szerszej opinii publicznej.
Sam pomysł na stworzenie filmu viralowego na temat przemysłowej hodowli zwierząt narodził się w głowie reżysera Mateusza Szlachtycza po lekturze książki “Zjadanie Zwierząt”, której autorem jest Jonathan Safran Foer. Dopiero ta lektura uświadomiła mu skalę problemu. Grupa osób tworząca Kolektyw Filmowy MAMY TO! jednogłośnie przyjęła propozycję nowego projektu do realizacji. Wszyscy twórcy zaangażowani w projekt pracowali non-profit a zgromadzenie sojuszników przedsięwzięcia oraz niezbędnych środków trwało parę miesięcy. Zbiórka odbywała się na jednym z serwisów internetowych. Największą rolę odegrała tu Fundacja Viva! Akcja dla Zwierząt, bez której pomocy i zaufania na pewno film by nie powstał.
Scenariusz: Bartosz Sztybor, Mateusz Szlachtycz
Reżyseria: Mateusz Szlachtycz
Realizacja: Kolektyw Filmowy MAMY TO!