Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

Badanie rynku: Polacy się weganizują!

sierpień 13 2020

Podczas pandemii koronawirusa 40 proc. Polaków zmieniło swoje zwyczaje żywieniowe, w ramach tej grupy co czwarty przynajmniej ograniczył jedzenie mięsa, jak również wprowadził jego roślinne zamienniki albo ograniczył nabiał – wynika z badania Market Research World dla firmy Upfield.

Co więcej, na rynku szykuje się kolejny etap roślinnej rewolucji. Kolejne marki planują wprowadzenie roślinnych odpowiedników swoich produktów albo już to zrobiły: to m.in. Grycan, Bakoma, Majonez Kielecki (wkrótce zobaczymy go w wersji 100 proc. roślinnej).
To kontynuacja trendu, który już się rozpoczął: w ubiegłym roku Raport Food Trendów dla Pyszne.pl wykazał, że milion Polaków w wieku 18–65 lata nie jada mięsa, a 2 mln zaczyna ograniczać jego spożycie.

Jak czytamy w „Rzeczpospolitej”, Biedronka sprzedała w pierwszej połowie 2020 r. o 160 proc. więcej tofu i o 40 proc. hummusów Go Vege niż rok temu. Dlatego Biedronka wprowadza też dodatkowe produkty roślinne: kiełbaski sojowe, sery, zastępniki mleka, burgery. Na rynku nie brakuje też wegańskich lodów firm Grycan, Big Milk, Magnum, Cornetto, Ben & Jerry’s, Breyers, Vemondo z Lidl Polska i Biedronka z Marletto. Ze słodyczy – od jakiegoś czasu na sklepowych półkach znaleźć można również wegańskie żelki od Jutrzenki.

Wkrótce na rynek wejść ma także roślinny Majonez Kielecki.

LD