Patrick Brown, szef Impossible Foods, wieszczy rychły koniec ery mięsnej. Według założyciela koncernu, w ciągu maksymalnie piętnastu lat, branża mięsa upadnie, bo roślinne zamienniki całkowicie wyeliminują produkty mięsne.
W wywiadzie dla programu “Mad Money”, w amerykańskiej telewizji CNBC Brown powiedział: – Z żywieniowego punktu widzenia nasze produkty odpowiadają jakości białka i zawartości produktów zwierzęcych, które zastępują – i dodał: – Nasz produkt jest wyraźnym zwycięzcą z punktu widzenia zdrowia i żywienia.
Prezes Impossible Food jest zdania, że świadomość społeczeństwa rośnie, w związku z czym transformacja sposobu żywienia jest nieunikniona. Na potwierdzenie skali tych tej zmian, Impossible Foods podpisało umowę z siecią Starbucks odnośnie wprowadzenia do większości amerykańskich restauracji tej sieci wegetariańskiej kanapki Impossible Breakfast Sandwich.
Firmie szczególnie zależało na przedostaniu się ze swoimi produktami do sieci Starbucks z uwagi na fakt, że aż 1/3 ludzi w wieku 18-29 lat odwiedza jej restauracje co najmniej raz w miesiącu, a ta grupa wiekowa stanowi docelową klientelę Impossible Foods.
Warto odnotować, że Impossible Foods znalazła się w rankingu CNBC 2020 Disruptor 50, na którym figurują firmy będące w epicentrum globalnych zmian. To wiele mówi o pozycji marek roślinnych na światowych rynkach!
AB