Amerykańska sieć założona przez „pułkownika Sandersa” poszerza bezmięsną ofertę: tym razem otwiera się nie tylko na wegetarian, ale i wegan.
Współpracę z Beyond Meat podejmuje coraz więcej sieci sprzedających fast foody: Burger King, Subway – a teraz również KFC.
Na razie menu z wegańskimi odpowiednikami smażonych kurczaków testowane będzie w Atlancie. Jeśli się dobrze sprzeda, oferta zostanie rozszerzona na całe Stany. A później prawdopodobnie trafi na rynek europejski.
Roślinne zamienniki w barach z fast foodami to już w zasadzie standard. Niestety w Polsce nie wszystkie sieci posiadają ofertę dla wegan. Większość dedykowana jest wegetarianom, ponieważ odpowiednikiem mięsa zarówno w wegeburgerach i wrapach Burger Kinga jak i KFC, uczyniono ser Halloumi. Natomiast „mięso” w produktach Beyond meat nie zawiera soi ani glutenu, robione jest z ryżu, oleju kokosowego i roślin strączkowych. Smakiem przypomina do złudzenia produkty mięsne, dlatego ma szansę podbić serca miłośników steków i skrzydełek – bez czynienia krzywdy zwierzętom.
Jak donosi noizz.pl, z danych GUS wynika, że w Polsce rośnie liczba wegetarian – szacunki mówią, że już kilka procent Polaków całkowicie zrezygnowało w swojej diecie z mięsa. Według badań firmy Mintel, wegetarian jest 8 proc., a wegan – 7 proc. Dużo osób świadomie rezygnuje z codziennego spożywania mięsa i robi 1–2 zielone dni w tygodniu.
Pozostaje czekać z niecierpliwością, aż etyczne nowości dotrą nad Wisłę.
WK