Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

Jedzenie w Ikea

marzec 27 2024

Po 65 latach działalności Ikea nie jest już tylko miejscem oferującym meble. Coraz większą popularnością cieszy się oferowane w sklepie jedzenie.
Jedzenie dostępne w sieci sklepów Ikea stało się atrakcją ze względu na dobrą jakość i cenową przystępność. Ponad pół miliarda ludzi regularnie jada w bistrach Ikea, co czyni sieć sklepów wpływową światową firmą spożywczą. W ostatnich latach sieć poczyniła duże postępy w kierunku zrównoważonego rozwoju i nie zamierza schodzić z obranej drogi. Firma kontynuuje inwestycje w innowacje w zakresie żywności pochodzenia roślinnego, efektem czego jest m.in. powstanie nowego wegańskiego hot doga.
Transformacja sieci w stronę kuchni roślinnej rozpoczęła się w 2015 roku wraz z wprowadzeniem na rynek wegańskich szwedzkich klopsików, co miało na celu zmniejszenie śladu węglowego związanego z tradycyjną produkcją mięsa. Po sukcesie tego produktu Ikea rozszerzyła roślinne menu, wprowadzając w 2018 roku Veggie Dog jako bezmięsną opcję popularnych hot dogów, których sprzedaje około 100 milionów rocznie.
Popularność wegańskiego hot doga pokazała, że roślinne alternatywy mogą stać się podstawowymi produktami w Ikea, zaspokajając preferencje konsumentów. Druga opcja, Plant Dog, to wegański hot dog z białka ryżowego, cebul i jabłka, który został doprawiony w taki sposób, by idealnie emitować mięsny smak.

  • tekst: Zuzanna Kozłowska