Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

Lidl: więcej wegańskich opcji

październik 27 2023

Niemiecki Lidl chce zachęcić konsumentów do zwiększenia udziału białka roślinnego w diecie.

Lidl zapowiedział obniżkę cen wegańskich produktów marki własnej Vemondo. Aby je wypromować, będą znajdowały się na tych samych półkach co mięso. Zdaniem ekspertów taki zabieg skłoni do zakupu konsumentów, którzy omijają regały z wegańską żywnością z powodów ekonomicznych.

Poprawiając ceny produktów Vemondo, chcemy zachęcić klientów do wypróbowania roślinnych alternatyw – bez konieczności ustalania ceny jako decydującego kryterium – wyjaśnił Christoph Graf, dyrektor do spraw towarów w Lidl Germany.

Strategia jest następstwem lutowych planów dyskontu, które zakładają promocję produktów pochodzących ze zrównoważonego rozwoju. Na początku tego roku Lidl ujawnił, że do 2030 r. zamierza wyraźnie zwiększyć ofertę roślinną, za to ograniczyć produkty odzwierzęce. W kolejnych latach dostępność roślinnych alternatyw zwiększy się o 20 proc. (zamienniki mięsa) i o 10 proc. (napoje roślinne).

Obecnie sieć sklepów oferuje ok. 650 produktów wegańskich – w tym słodyczy, przekąsek, jogurtów, bezmięsnych wędlin, tofu, past warzywnych, analogów mięsa i mleka. Bardzo możliwe, że dzięki nowej polityce dyskontu wegańska oferta poszerzy się również w Polsce.

Konsumpcja produktów odzwierzęcych w Niemczech sukcesywnie maleje od 1989 r. Federalny Urząd Statystyczny w Niemczech podał, że w 2021 r. firmy spożywcze wyprodukowały ok. 17 proc. więcej alternatyw mięsnych niż rok wcześniej i o 62,2 proc. więcej niż w 2019 r.

  • tekst: Kama Gulbicka