Beyond Meat rozpoczyna kampanię, której celem jest obalenie mitu, że roślinne zamienniki mięsa są nienaturalne i wysoko przetworzone.
Twórcy Beyond Meat w kampanii pod hasłem There’s Goodness Here postanowili ujawnić cały proces tworzenia roślinnych alternatyw od pierwszego etapu zbioru upraw do produktu finalnego. Ich zdaniem przejrzystość produkcji przekona tych konsumentów, którzy unikają pokarmów wymagających zaawansowanej technologii z obawy o wysoki stopień ich przetworzenia. Twórcy pokazują, że wybór roślinnych alternatyw jest zdrowszy niż tradycyjne produkty wbrew temu, co sugeruje lobby mięsne.
Wiemy, że wokół kategorii mięsa roślinnego jest dużo hałasu – naszym zadaniem jest edukowanie konsumentów poprzez pokazywanie faktów – mówią twórcy kampanii i dodają, że rolnicy, z którymi współpracują, korzystają z upraw niemodyfikowanych genetycznie, zaś finalny produkt Beyond Meat w przeciwieństwie do mięsa nie zawiera antybiotyków i hormonów.
Nowe wyniki badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Stanforda i opublikowanych w The American Journal of Clinical Nutrition nie pozostawiają wątpliwości. Naukowcy zbadali wpływ zastąpienia mięsa pochodzenia zwierzęcego roślinnymi alternatywami Beyond Meat w okresie osmiu tygodni, wykazując poprawę kluczowych wskaźników diagnostycznych – spadek cholesterolu frakcji LDL i masy ciała, a także mniej czynników ryzyka wystąpienia chorób serca. Podążając za tymi badaniami, producenci Beyond Meat zawarli wieloletnią umowę z American Cancer Society w celu przyspieszenia badań nad mięsem roślinnym i jego potencjałem w profilaktyce raka.
Produkty Beyond Meat zyskały poparcie organizacji American Heart Association, która uznała roślinne alternatywy za żywność zdrową dla serca. Produkty te zawierają niski poziom tłuszczów nasyconych i trans, cholesterolu i sodu, przy jednoczesnym zapewnieniu niezbędnych składników odżywczych w codziennej diecie.
Spot nowej kampanii jest dostępny na Youtube.
- tekst: Kama Gulbicka