Do brytyjskiego rządu trafiła petycja w sprawie wprowadzenia do szkół zajęć o tym, skąd bierze się mięso. Podpisało się pod nią już prawie tysiąc osób.
Petycja jest rezultatem kampanii Peppa to bekon, która ma na celu uświadomienie dzieci, jak wygląda rzeczywista produkcja mięsa. Zdaniem pomysłodawców – Robbiego Locke’a, twórcy portalu plantbasednews.org i Matthew Hyndmana, dyrektora kreatywnego dokumentu Shape History Scotland – przemysł mięsny celowo ukrywa niewygodne fakty przed dziećmi, a reklamy produktów mięsnych celowo wprowadzają w błąd najmłodszych odbiorców.
Za sprawą takich reklam dzieci nie zdają sobie sprawy, że zjadane produkty pochodzą od zwierząt. Twórcy kampanii zdecydowali się wykorzystać wizerunek znanej animowanej świnki i pokazać, skąd na talerzu bierze się mięso.
Ważne jest, aby dzieci dowiedziały się, skąd pochodzą ich posiłki. Uświadamiajmy je, że produkty te przebyły długą drogę, aby trafić na stół. Ta wiedza nie tylko przyczyni się do głębszego zrozumienia otaczającego ich świata, ale także umożliwi im podejmowanie świadomych decyzji żywieniowych – powiedział Robbie Locke.
Brak dostępu do faktów sprawia, że dzieci nie są w stanie wyrobić w sobie mechanizmów decyzyjnych opartych na poczuciu etyki. Petycja o nakazie wprowadzenia obowiązkowych zajęć na temat produkcji mięsa pozwoli najmłodszym podejmować samodzielne i świadome wybory oparte na wiedzy.
Kampanię można obejrzeć tutaj.
- tekst: Kama Gulbicka