Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 1 złzamawiam

Ekologia w klimacie kina

marzec 28 2022

Ekologia to nasza wspólna sprawa. Już nie sposób udawać, że kogoś nie dotyczy albo że inni się tym zajmą. Dobrze wiemy o tym w Heliosie, dlatego robimy, co w naszej mocy, by kina naszej sieci również były eco friendly.

Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome konieczności dbania o ekologię, wykorzystywania alternatywnych źródeł energii, niezanieczyszczania planety, unikania plastiku, czy odpowiedzialnej gospodarki odpadami.

W Heliosie kierujemy się zasadą: „chcesz zmieniać świat, zacznij od siebie”, dlatego angażujemy się w zrównoważony rozwój środowiska i podejmujemy kroki w zakresie organizacji pracy oraz zarządzania naszymi obiektami. Wdrażamy z sukcesem politykę społecznej odpowiedzialności biznesu, którą odczuwają zarówno widzowie, jak i pracownicy naszych kin. Jesteśmy świadomi spoczywającej na nas odpowiedzialności, dlatego chętnie bierzemy udział w rozmaitych kampaniach społecznych, angażując się w wolontariaty i przekazując dobro dalej z nadzieją inspiracji innych przedsiębiorstw czy swoich najbliższych.

Od dużych wymaga się więcej

Na rynku kinowym Helios jest obecny blisko 30 lat. Do naszych kin można wybrać się w 44 miastach (jeszcze w tym roku planowane są kolejne otwarcia w Koszalinie i Łomży). Celem i misją sieci jest dostarczanie rozrywki na najwyższym poziomie, zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miastach, dlatego w 52 kinach oddajemy do dyspozycji widzom 300 sal, na których najlepsze filmy może oglądać prawie 55 tys. osób jednocześnie. Co więcej, 10 multipleksów sieci zostało wzbogaconych o unikalne sale Dream, które wyróżniają się nowoczesnym designem, a do tego wyposażone zostały w superwygodne, rozkładane fotele, system dźwięku Dolby Atmos oraz najnowocześniejsze projektory Christie do wyświetlania filmów w rozdzielczości 4k.

Dzięki innowacyjnej technologii i spektakularnym salom Dream każdy seans staje się niepowtarzalnym doświadczeniem. Mając tak szerokie dotarcie do widowni, tym bardziej czujemy odpowiedzialność za podejmowanie działań pozostających w harmonii z ekologią i wdrażamy takie rozwiązania do naszych kin na wielu płaszczyznach.
Multimedialne formy reklamy zastąpiły papier w naszych kinach. Taśmy filmowe zostały zamienione na dyski cyfrowe, a plakaty drukowane na elektroniczne.

Nasza nowo stworzona aplikacja mobilna Helios jest idealnym narzędziem, które wpisuje się w politykę pro eko. To pozwala na odejście od drukowania tradycyjnych biletów kinowych, plakatów z repertuarem oraz ulotek filmowych dostępnych niegdyś przy kasach. Bilety można także kupić poprzez naszą stronę internetową i posługiwać się przy wejściu na seans kodem QR bez konieczności drukowania. Co więcej, w multipleksach Helios funkcjonują systemy oszczędzające zarówno energię, jak i wodę.

Nieodłączny element kin to bary i kawiarnie. Do napojów dodawane są papierowe słomki, zaś w kawiarniach Helios Café soki i wodę podaje się jedynie w szklanych butelkach. Śmieci zebrane po seansach segregowane są i zgniatane w specjalnych zgniatarkach lub ręcznie, tak aby zajmowały mniej miejsca i żeby ograniczyć częstotliwość transportowanych odpadów.

Tytuły, które trafiają na ekrany kin, mają za zadanie przede wszystkim umilać czas, lecz często niosą ze sobą też ważny przekaz społeczny. Wielkie kino często czerpie inspiracje z otaczającego nas świata. Troska o naszą planetę jest zaś jednym z istotnych tematów, które zajmują filmowców − i słusznie. Jesteśmy przekonani, że narzędzia, którymi dysponuje świat, powinny służyć nie tylko rozrywce, lecz także wspólnemu dobru.

Warto zwrócić uwagę na to, że mamy w swojej ofercie także cykliczne spotkania, takie jak Kultura Dostępna, Kino Konesera czy Kino na Temat, w ramach których widzowie mają szansę zobaczyć filmy o ważnej aktualnie tematyce dla wszystkich grup społecznych. Ponadto podczas licznych wydarzeń organizowanych w kinach Helios promuje odpowiedzialną postawę wobec ekologii wśród dzieci i młodzieży.

Jak podkreśla Dyrektor Działu Promocji i PR Helios, Maria Vachev: „Trend proekologiczny jest widoczny niemal we wszystkich sektorach usług w Polsce. Dlatego i my w Heliosie uznajemy wszelkie tematy związane z dbaniem o środowisko za bardzo istotne. Prowadząc własną i odpowiedzialną politykę proekologiczną, inspirujemy się najbardziej nowoczesnymi rozwiązaniami zapewniającymi ochronę naszej Planety.

  • Tekst ukazał się w numerze 4/2022 Magazynu VEGE