Fundacja ProVeg we współpracy z Advalue i CIVITTA Polska przygotowała raport “Roślinne alternatywy w Polsce: rynek, konsumenci i trendy”. Niesie pozytywne wieści: rynek wegańskich zamienników mięsa w naszym kraju rozrasta się i nie jest to bynajmniej wynik chwilowej mody na roślinne odżywianie!
Z raportu możemy się dowiedzieć m.in., że:
– w ciągu najbliższych pięciu lat rynek roślinnych alternatyw będzie rósł w dwucyfrowym tempie (w zależności od prognoz może to być nawet 18 proc.); nie jest to zatem chwilowy trend, ale wygląda na to, że roślinna żywność zagości na naszych talerzach, w sklepach i restauracjach, a także książkach kucharskich na dobre;
– w ciągu ostatnich dwóch lat wartość sprzedaży na rynku roślinnych alternatyw w Europie wzrosła aż o połowę.
– w Polsce jest on nadal na początku swojego rozwoju i na razie powoli buduje się coraz większa świadomość wśród klientów;
– to olbrzymia szansa również dla firm, które do tej pory specjalizowały się w wyrobach mięsnych (przykłądem Sokołów i Tarczyński). Mogą one zyskać nową bazę klientów, dywersyfikując produkty;
– według Advalue Engaged z punktu widzenia marketingu lepiej nazywać produkty “roślinnymi” niż “wegetariańskimi” czy “wegańskimi” i podkreślać ich wartości odżywcze zamiast wyłącznie przedstawiać jako alternatywy dla mięsa. To pomoże przekonać się do tych potraw bardziej konserwatywnym odbiorcom, zrażonym do przedrostka “wege”.
Źródło: Green News
WB