[wppb-login]

Raport „Roślinne alternatywy w Polsce”

Weronika Książek
lipiec07/ 2021

Fundacja ProVeg we współpracy z Advalue i CIVITTA Polska przygotowała raport „Roślinne alternatywy w Polsce: rynek, konsumenci i trendy”. Niesie pozytywne wieści: rynek wegańskich zamienników mięsa w naszym kraju rozrasta się i nie jest to bynajmniej wynik chwilowej mody na roślinne odżywianie!

Z raportu możemy się dowiedzieć m.in., że:

– w ciągu najbliższych pięciu lat rynek roślinnych alternatyw będzie rósł w dwucyfrowym tempie (w zależności od prognoz może to być nawet 18 proc.); nie jest to zatem chwilowy trend, ale wygląda na to, że roślinna żywność zagości na naszych talerzach, w sklepach i restauracjach, a także książkach kucharskich na dobre;

– w ciągu ostatnich dwóch lat wartość sprzedaży na rynku roślinnych alternatyw w Europie wzrosła aż o połowę.

– w Polsce jest on nadal na początku swojego rozwoju i na razie powoli buduje się coraz większa świadomość wśród klientów;

– to olbrzymia szansa również dla firm, które do tej pory specjalizowały się w wyrobach mięsnych (przykłądem Sokołów i Tarczyński). Mogą one zyskać nową bazę klientów, dywersyfikując produkty;

– według Advalue Engaged z punktu widzenia marketingu lepiej nazywać produkty „roślinnymi” niż „wegetariańskimi” czy „wegańskimi” i podkreślać ich wartości odżywcze zamiast wyłącznie przedstawiać jako alternatywy dla mięsa. To pomoże przekonać się do tych potraw bardziej konserwatywnym odbiorcom, zrażonym do przedrostka „wege”.

Źródło: Green News

WB

Featured
Mięsożerca promujący dania roślinne. Hit czy kit? Jaką żywność roślinną wybierają Polacy? Food trendy: wegańskie jedzenie będzie podbijać restauracje w 2022 Roślinny kurczak od Beyonda w KFC - nie dla wegan? UE w 2022 roku stawia na promocję diety roślinnej Veganzone: platforma społecznościowa dla wegan!

Mięsożerca promujący dania roślinne. Hit czy kit?

Promocja Veganuary, w której wziął udział portal Pyszne, zapraszając rapera Peję, wywołała kontrower…

czytaj więcej

Jaką żywność roślinną wybierają Polacy?

Jak wskazuje ProVeg Polska, w naszym kraju obecnie najszybciej rozwija się sektor zamienników ryb i …

czytaj więcej

Food trendy: wegańskie jedzenie będzie podbijać restauracje w 2022

„Raport Food Trendów” redakcji Food Service nie pozostawia złudzeń: roślinne jedzenie wchodzi na sta…

czytaj więcej

Roślinny kurczak od Beyonda w KFC - nie dla wegan?

Beyond Fried Chicken czyli roślinne nuggetsy na razie sprzedawane mają być tylko w USA w ponad 4 tys…

czytaj więcej

UE w 2022 roku stawia na promocję diety roślinnej

Jak informuje Proveg, polityka promocyjna Unii Europejskiej w 2022 ma kręcić się wokół zachęcania do…

czytaj więcej

Veganzone: platforma społecznościowa dla wegan!

Porady, przepisy, polecenia lokali gastronomicznych, ciekawe wydarzenia i zawieranie znajomości – cz…

czytaj więcej
Facebook