[wppb-login]

Facebookowa walka klimatyczna z fake newsami

Weronika Książek
Luty22/ 2021

Serwis społecznościowy wprowadza oznaczenie dot. kryzysu klimatycznego w ten sposób, jaki obowiązuje przy wpisach na temat COVID-19. Takie rozwiązanie ma zmniejszyć problem szerzącej się dezinformacji.

Etykieta będzie odnajdywać i oznaczać posty związane z klimatem. Ale nie sprawdzi ich prawdziwości. Użytkownicy Facebooka zostaną skierowani do centrum informacji o klimacie, gdzie znajdą najczęstsze przykłady fake newsów. Takie wzory dadzą odbiorcom podstawową wiedzę, aby mogli odróżniać rzeczywiste informacje. Serwis opracował je we współpracy z ekspertami ds. komunikacji klimatycznej, m.in. z uniwersytetów Cambridge i Yale.

Facebook od dłuższego czasu stara się walczyć z dezinformacją w internecie. Na razie zatrudnił do tego pracowników, którzy sprawdzają wiarygodność zgłaszanych postów.

Dwa lata temu, zgodnie z wewnętrzną polityką firmy, zakazano oznaczenia nieprawdziwych informacji o kryzysie klimatycznym. Ta decyzja wywołała spory. Po tym prezes serwisu ‒ Mark Zuckerberg podał, że serwis społecznościowy przy walce z fake newsami, wprowadzi etykietowanie postów.

Owa funkcja działa dotychczasowo na terenie USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Planowane jest również wprowadzenie jej w szesnastu innych państwach. Użytkownicy serwisu przy szukaniu informacji na dany temat będą skierowani do Programu Środowiskowego ONZ. Aktualnie jest nieznana liczba odwiedzających centrum informacji o klimacie. Na podstawie podobnego centrum szacuje się aktywność sześciuset milinów użytkowników.

Featured
Szczury laboratoryjne uratowane! Przeczytasz w numerze 3/2021: Roślinne mięso coraz popularniejsze w Polsce Samotność na fermie Naturalne sprzątanie bez tajemnic Jeśli kochasz, puść wolno

Szczury laboratoryjne uratowane!

Ponad 1300 szczurów nie zostanie wykorzystanych w źle zaplanowanym doświadczeniu na zwierzętach za o…

czytaj więcej

Przeczytasz w numerze 3/2021:

Nowy numer już w sprzedaży! Zobaczcie, co dla Was przygotowaliśmy!

SŁOWO O RÓWNOŚCI – felieton re…

czytaj więcej

Roślinne mięso coraz popularniejsze w Polsce

Roślinny zamiennik mięsa zaczął być często kupowanym produktem na polskim rynku. Vegeburgera jest te…

czytaj więcej

Samotność na fermie

Wiele lat temu umówiłem się ze znajomą hodowczynią z rodzinnego miasteczka, żeby któregoś dnia pokaz…

czytaj więcej

Naturalne sprzątanie bez tajemnic

„Wiosna, ach to ty!” – refren tej piosenki oznacza, że przyroda budzi się do życia, oraz… że zbliża …

czytaj więcej

Jeśli kochasz, puść wolno

Przedstawiamy fragment wideosłuchowiska edukacyjnego dla najmłodszych o naszym przywiązaniu do zwier…

czytaj więcej
Facebook