Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

Tysiące ludzi chcą wypróbować dietę roślinną w styczniu

styczeń 07 2021

Aż pół miliona osób zadeklarowało udział w Veganuary, czyli wyzwaniu polegającym na rozpoczęciu roku miesiącem z dietą roślinną. To aż dwukrotnie więcej niż w 2019 roku.

W Ameryce Łacińskiej do Veganuary przystąpiło w tym roku aż 150.000 osób, w USA 80.000, a w Niemczech – 50.000.

Aż ¼ osób, które podjęło wyzwanie, mieszka w Wielkiej Brytanii – a w tym roku brytyjskie supermarkety, w tym Tesco, po raz pierwszy uruchomiły reklamy telewizyjne i radiowe promujące Veganuary.

Nowe badania banku inwestycyjnego UBS dotyczące roślinnych alternatyw dla mięsa, takich jak wegetariańskie burgery i kiełbaski, pokazują, że coraz więcej osób próbuje nowych produktów. Według badania UBS obejmującego 3000 konsumentów w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Niemczech, odsetek osób, które wypróbowały opcje wegańskie, wzrósł z 48 proc. do 53 proc. między marcem a listopadem 2020 r. Okazało się również, że połowa osób, które próbują roślinnych alternatyw dla mięsa, nadal spożywa je przynajmniej raz w tygodniu.

Ludzie podają wiele powodów, dla których decydują się na ograniczenie ilości żywności pochodzenia zwierzęcego w swojej diecie: od zmniejszenia cierpienia zwierząt, przez poprawę zdrowia aż po minimalizację szkód dla środowiska spowodowanych produkcją żywności. Wiele osób w bogatych krajach już teraz spożywa znacznie więcej mięsa niż jest to zalecane w tradycyjnej diecie, a naukowcy twierdzą, że rezygnacja z mięsa jest najlepszym sposobem radzenia sobie z kryzysem klimatycznym i ochroną dzikiej przyrody.

– Naprawdę czuję, że jedzenie roślinne nie jest już kontrowersyjne – powiedziała Toni Vernelli z Veganuary. – Prawie wszyscy zgadzają się, że ze względów środowiskowych musimy ograniczać produkty pochodzenia zwierzęcego w naszej diecie. Sposób, w jaki brytyjskie supermarkety przyjęły w tym roku Veganuary, jest naprawdę przełomowy – powiedziała. – Nie wykorzystują tego po prostu jako okazji marketingowej, ale promują liczne korzyści wynikające z jedzenia roślinnego. Jako bastiony naszego zaopatrzenia w żywność wiedzą, że jedyną zrównoważoną drogą naprzód jest skoncentrowanie się na roślinach.

***

Ekipa Zostań Wege 4 stycznia uruchomiła polski odpowiednik międzynarodowej akcji czyli Wege Challenge pod hasłem #roślinnystyczeń.

Dowiedz się więcej tutaj.

Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w wyzwaniu! Udział w nim zadeklarowało już ponad 1.200 osób na Facebooku!

Gratulujemy i życzymy wszystkim uczestnikom akcji, żeby nie poprzestali na roślinnym styczniu.

AB, WK