[wppb-login]

Na targach w Szanghaju królują rośliny

Weronika Książek
Listopad11/ 2020

Na 3. Międzynarodowych Targach Importu China International Import Expo (CIIE) w Szanghaju zaprezentował się amerykański gigant rolno-spożywczy Cargill, który podbija rynek chiński.

Firma wprowadziła tam swoje produkty w kwietniu tego roku a reakcja konsumentów była szczególnie entuzjastyczna.
Podczas targów Liu Jun, prezes chińskiego oddziału firmy, powiedział: „Z naszych badań wynika, że około 80 proc. klientów polubiło nasze produkty, a ponad 60 proc. stwierdziło, że kupią je ponownie”. Zauważył też, że coraz więcej firm zaczęło inwestować w żywność pochodzenia roślinnego.

U.S. agriculture and food giant Cargill is showcasing a range of its plant-based #meat products at the 3rd China…

Opublikowany przez Trending in China Wtorek, 10 listopada 2020

Roślinne „kurczaki” i „wołowina” firmy Cargill są teraz sprzedawane zarówno w Internecie, jak iw sklepach. Firma współpracuje również z KFC, platformą handlu elektronicznego Tmall i sklepami spożywczymi Lawson, aby zaprezentować klientom swoją ofertę mięsa wegetariańskiego w postaci surowej i gotowanej, jednocześnie budując swoją markę PlantEver.

Cargill nie jest jedynym graczem na roślinnym runku w Chinach – coraz więcej firm dołącza do wyścigu o produkcję najlepszych, wegańskich substytutów mięsa. Globalny rynek sztucznego mięsa roślinnego osiągnął 12,1 miliarda dolarów w 2019 roku a prognozuje się, że wzrośnie do 27,9 miliarda dolarów do 2025 roku, według danych opublikowanych przez firmę badawczą Marketsandmarkets. Inny raport Grand View Research opublikowany 20 października jest bardziej ostrożny w swojej ocenie i przewiduje, że do 2027 roku rynek może osiągnąć „jedynie” 13,8 miliarda dolarów.

Chiński krajowy rynek substytutów mięsa przeżywa obecnie okres szybkiego rozwoju, a skala biznesowa osiągnęła od podstaw 5 miliardów dolarów. W lipcu Beyond Meat ogłosił, że wejdzie na rynek chiński za pośrednictwem sieci supermarketów Hema Fresh należącej do Alibaba Group Holding, a Nestle planuje otworzyć swoją pierwszą roślinną linię do produkcji żywności w Tianjin. Ponadto marki żywności i napojów, w tym Heytea, Baicaowei i Starbucks, również wprowadziły produkty mięsne pochodzenia roślinnego.
Pozostaje kibicować i mieć nadzieję, że niektóre z tych produktów zagoszczą wkrótce i na naszych półkach!

AB

Featured
Biedronka wycofuje jajka „trójki” ze sprzedaży Mięso z laboratorium. Czy to etyczna alternatywa? Przełomowy wyrok. Po 10 latach sprzedawcy skazani za znęcanie się nad karpiami Profilaktyka anemii – zbawienny wpływ buraka IKEA: Do 2025 roku połowa naszego menu będzie wegańska Przeczytasz w numerze 12/2020-1/2021

Biedronka wycofuje jajka „trójki” ze sprzedaży

Już od 1 stycznia 2021 roku Biedronka zacznie wycofywać ze swoich półek jajka od kur z chowu klatkow…

czytaj więcej

Mięso z laboratorium. Czy to etyczna alternatywa?

Świat obiegła informacja, że Singapur stał się pierwszym krajem na świecie, który wydał zezwolenie n…

czytaj więcej

Przełomowy wyrok. Po 10 latach sprzedawcy skazani za znęcanie się nad karpiami

Sąd w Warszawie skazał na kary więzienia w zawieszeniu trzech oskarżonych, którzy dopuścili się znęc…

czytaj więcej

Profilaktyka anemii – zbawienny wpływ buraka

Mikołaj Bator, współwłaściciel i twórca projektu Zakwasownia, mówi nam o zapobieganiu anemii na diec…

czytaj więcej

IKEA: Do 2025 roku połowa naszego menu będzie wegańska

Marka przygotowuje prawdziwą rewolucję. Wegański klopsiki były zaledwie początkiem.

Choć IKEA zna…

czytaj więcej

Przeczytasz w numerze 12/2020-1/2021

Nowy, podwójny numer już w kioskach! Zobaczcie, co dla Was przygotowaliśmy!
ŚWIĄTECZNY CZAS PO NOWE…

czytaj więcej
Facebook