Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

Na targach w Szanghaju królują rośliny

listopad 11 2020

Na 3. Międzynarodowych Targach Importu China International Import Expo (CIIE) w Szanghaju zaprezentował się amerykański gigant rolno-spożywczy Cargill, który podbija rynek chiński.

Firma wprowadziła tam swoje produkty w kwietniu tego roku a reakcja konsumentów była szczególnie entuzjastyczna.
Podczas targów Liu Jun, prezes chińskiego oddziału firmy, powiedział: „Z naszych badań wynika, że około 80 proc. klientów polubiło nasze produkty, a ponad 60 proc. stwierdziło, że kupią je ponownie”. Zauważył też, że coraz więcej firm zaczęło inwestować w żywność pochodzenia roślinnego.

U.S. agriculture and food giant Cargill is showcasing a range of its plant-based #meat products at the 3rd China…

Opublikowany przez Trending in China Wtorek, 10 listopada 2020

Roślinne „kurczaki” i „wołowina” firmy Cargill są teraz sprzedawane zarówno w Internecie, jak iw sklepach. Firma współpracuje również z KFC, platformą handlu elektronicznego Tmall i sklepami spożywczymi Lawson, aby zaprezentować klientom swoją ofertę mięsa wegetariańskiego w postaci surowej i gotowanej, jednocześnie budując swoją markę PlantEver.

Cargill nie jest jedynym graczem na roślinnym runku w Chinach – coraz więcej firm dołącza do wyścigu o produkcję najlepszych, wegańskich substytutów mięsa. Globalny rynek sztucznego mięsa roślinnego osiągnął 12,1 miliarda dolarów w 2019 roku a prognozuje się, że wzrośnie do 27,9 miliarda dolarów do 2025 roku, według danych opublikowanych przez firmę badawczą Marketsandmarkets. Inny raport Grand View Research opublikowany 20 października jest bardziej ostrożny w swojej ocenie i przewiduje, że do 2027 roku rynek może osiągnąć „jedynie” 13,8 miliarda dolarów.

Chiński krajowy rynek substytutów mięsa przeżywa obecnie okres szybkiego rozwoju, a skala biznesowa osiągnęła od podstaw 5 miliardów dolarów. W lipcu Beyond Meat ogłosił, że wejdzie na rynek chiński za pośrednictwem sieci supermarketów Hema Fresh należącej do Alibaba Group Holding, a Nestle planuje otworzyć swoją pierwszą roślinną linię do produkcji żywności w Tianjin. Ponadto marki żywności i napojów, w tym Heytea, Baicaowei i Starbucks, również wprowadziły produkty mięsne pochodzenia roślinnego.
Pozostaje kibicować i mieć nadzieję, że niektóre z tych produktów zagoszczą wkrótce i na naszych półkach!

AB