[wppb-login]

Na targach w Szanghaju królują rośliny

Weronika Książek
Listopad11/ 2020

Na 3. Międzynarodowych Targach Importu China International Import Expo (CIIE) w Szanghaju zaprezentował się amerykański gigant rolno-spożywczy Cargill, który podbija rynek chiński.

Firma wprowadziła tam swoje produkty w kwietniu tego roku a reakcja konsumentów była szczególnie entuzjastyczna.
Podczas targów Liu Jun, prezes chińskiego oddziału firmy, powiedział: „Z naszych badań wynika, że około 80 proc. klientów polubiło nasze produkty, a ponad 60 proc. stwierdziło, że kupią je ponownie”. Zauważył też, że coraz więcej firm zaczęło inwestować w żywność pochodzenia roślinnego.

U.S. agriculture and food giant Cargill is showcasing a range of its plant-based #meat products at the 3rd China…

Opublikowany przez Trending in China Wtorek, 10 listopada 2020

Roślinne „kurczaki” i „wołowina” firmy Cargill są teraz sprzedawane zarówno w Internecie, jak iw sklepach. Firma współpracuje również z KFC, platformą handlu elektronicznego Tmall i sklepami spożywczymi Lawson, aby zaprezentować klientom swoją ofertę mięsa wegetariańskiego w postaci surowej i gotowanej, jednocześnie budując swoją markę PlantEver.

Cargill nie jest jedynym graczem na roślinnym runku w Chinach – coraz więcej firm dołącza do wyścigu o produkcję najlepszych, wegańskich substytutów mięsa. Globalny rynek sztucznego mięsa roślinnego osiągnął 12,1 miliarda dolarów w 2019 roku a prognozuje się, że wzrośnie do 27,9 miliarda dolarów do 2025 roku, według danych opublikowanych przez firmę badawczą Marketsandmarkets. Inny raport Grand View Research opublikowany 20 października jest bardziej ostrożny w swojej ocenie i przewiduje, że do 2027 roku rynek może osiągnąć „jedynie” 13,8 miliarda dolarów.

Chiński krajowy rynek substytutów mięsa przeżywa obecnie okres szybkiego rozwoju, a skala biznesowa osiągnęła od podstaw 5 miliardów dolarów. W lipcu Beyond Meat ogłosił, że wejdzie na rynek chiński za pośrednictwem sieci supermarketów Hema Fresh należącej do Alibaba Group Holding, a Nestle planuje otworzyć swoją pierwszą roślinną linię do produkcji żywności w Tianjin. Ponadto marki żywności i napojów, w tym Heytea, Baicaowei i Starbucks, również wprowadziły produkty mięsne pochodzenia roślinnego.
Pozostaje kibicować i mieć nadzieję, że niektóre z tych produktów zagoszczą wkrótce i na naszych półkach!

AB

Featured
Pies rozpozna, kiedy kłamiesz. Potwierdziły to badania Zwierzęta: niezawodne wsparcie dla osób z doświadczeniem chorób psychicznych Marsz Wyzwolenia Zwierząt 2021 – chodźcie z nami! Pandemia dobra dla ptaków morskich. Miały wreszcie święty spokój Wakacje: sezon na porzucanie zwierząt egzotycznych Francja zakaże mielenia żywych kurcząt

Pies rozpozna, kiedy kłamiesz. Potwierdziły to badania

Eksperymenty naukowców z Uniwersytetu Medycyny Weterynaryjnej (Vet Med Uni) w Wiedniu dowodzą, że ps…

czytaj więcej

Zwierzęta: niezawodne wsparcie dla osób z doświadczeniem chorób psychicznych

Czasopismo „BMC Psychiatry” opublikowało badania naukowców z Manchesteru. Jego wyniki wskazują na ni…

czytaj więcej

Marsz Wyzwolenia Zwierząt 2021 – chodźcie z nami!

W sobotę 4 września w Warszawie w samo południe spod Pałacu Kultury i Nauki wyruszy uroczysty pochód…

czytaj więcej

Pandemia dobra dla ptaków morskich. Miały wreszcie święty spokój

Na angielskich Wyspach Farne populacje ptaków nadmorskich, takich jak np. rybitwy popielate, wykorzy…

czytaj więcej

Wakacje: sezon na porzucanie zwierząt egzotycznych

Jak wiadomo, latem wskaźnik porzuceń zwierząt domowych wzrasta o około 40 proc. Ale zwierzęta egzoty…

czytaj więcej

Francja zakaże mielenia żywych kurcząt

Jak donosi Reuters, od 2022 r. francuscy hodowcy będą musieli być wyposażeni w urządzenia do wykrywa…

czytaj więcej
Facebook