Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

Rynek wegańskich serów powiększy się o 300 proc.

sierpień 05 2020

Przewiduje się, że wegański przemysł serowy wzrośnie o ponad 300 proc. do 2030 roku.

Nic dziwnego, że ludzie coraz częściej rezygnują z żywności pochodzenia zwierzęcego i zwracają się ku alternatywom pochodzenia roślinnego. Globalna pandemia, zmiana klimatu, okrucieństwo wobec zwierząt i zdrowie to czynniki przyspieszające rozwój weganizmu i przyjmowanie diety roślinnej na całym świecie.

Ser jest jednym z podstawowych produktów pochodzenia zwierzęcego, które tracą przychylność konsumentów, ponieważ produkty roślinne stają się tańsze, szerzej dostępne i coraz lepiej smakują. Nowy raport firmy Transparency Market Research (TMR), zajmującej się analizą danych, przewiduje, że rynek wegańskiego sera wzrośnie o prawie 300 procent do 2030 roku.

Dieta roślinna staje się bardziej powszechna

TMR twierdzi, że wartość przemysłu produkującego sery wegańskie nadal rośnie w imponującym tempie, szczególnie w Ameryce Północnej i Europie. Firma zwraca uwagę na to, że rosnąca liczba celebrytów i wpływowych osób opowiadających się za spożywaniem produktów wegańskich pomaga w budowaniu popytu. Sery na bazie migdałów są najpopularniejszym źródłem białka i mają 37-procentowy udział w rynku. Jeśli chodzi o rodzaj produktu, to wegańska mozzarella ma największy udział w rynku, wynoszący 34 procent.

Inne sektory żywności pochodzenia roślinnego, takie jak alternatywy mięsa i mleka, osiągnęły lepsze wyniki niż ser roślinny, jak podkreśla TMR. Według Plant-Based Food Association (PBFA) i The Good Food Institute (GFI) sprzedaż wegańskich serów wzrosła o 18 procent, natomiast serów mlecznych o jeden procent w okresie 53 tygodni kończącym się w grudniu 2019 roku.

„Wyczuwając rosnące zainteresowanie serami wegańskimi, szereg marek wegańskich serów weszło na światowy rynek, dzięki czemu konkurencja jest duża” – podaje firma w raporcie opublikowanym w tym tygodniu. Czytamy w nim również: „Ponieważ popyt na wegański ser rośnie w szybkim tempie, marki serów pochodzenia roślinnego zwiększają obecnie swoje możliwości produkcyjne, aby sprostać popytowi”.

Konkurencja wśród wegańskich marek serów rośnie, ponieważ startupy z branży spożywczej obiecują ser nowej generacji, który zachowuje się i smakuje jak prawdziwy.

  • Źródło: The Beet
  • Tłumaczenie: Agnieszka Filip