Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 1 złzamawiam

Chiński Starbucks z nowym bezmięsnym menu

maj 07 2020

Do menu chińskiej sieci Starbucks weszły produkty Beyond Meat, Oatly i Omnipork. Są dostępne w prawie 3,5 tysiącach lokali w całym kraju. W ramach wychodzenia z pandemii i wprowadzania dobrych zmian w menu, Starbucks już od 21 kwietnia oferuje wegańskie przekąski oraz napoje.

W chińskich lokalach Starbuck pojawiło się bezmięsne menu „GOOD GOOD”. Znalazły się w nim między innymi wrapy z roślinnym mięsem, makaron pesto czy lazanię od Beyond Meat, a także bowl z wieprzowiną w sosie grzybowym i wietnamską sałatkę z makaronem od Omnipork. Należy uczciwie dodać, że niektóre z dań serwowanych w lokalach Starbucksa pozostały wegetariańskie – z dodatkiem jajek.

Do kawy dostępna jest cała gama roślinnych mlek Oatly. Natomiast producent roślinnej wieprzowiny – Omnipork, to marka założona przez Davida Yeunga (twórcę kampanii społecznej Green Monday z Hong Kongu) wcześniej już brał udział w wegańskich sezonowych akcjach w chińskich lokalach Taco Bell.

Szef sprzedaży Beyond Meat, Ethan Brown, stwierdził że mamy do czynienia z krokiem milowym – w ostatnich miesiącach producent najbardziej znanych zamienników mięsa poszukiwał dróg skutecznego wejścia na azjatycki rynek i wygląda na to, że właśnie dopiął swego. Nie ma na to lepszego momentu – Chińczycy są zmotywowani do zmian. Wcześniej roślinne menu do swoich sieciowych kawiarni włączał na większą skalę Hong Kong.

LD