Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge odkryli przepis na sukces: lokale muszą postawić na większy wybór dań bezmięsnych. Gdy oferują więcej niż jedno roślinne danie, klienci chętniej je kupują.
Jak donosi portal wprost.pl, w raporcie opublikowanym 30 września przez Proceedings of National Academy of Sciences naukowcy z Uniwersytetu Cambridge badali dane dotyczące 94 644 posiłków (z wyłączeniem sałatek i kanapek) sprzedawanych w trzech kawiarniach w Cambridge podczas lunchu i kolacji w 2017 roku.
Naukowcy badali to, jak często klienci wybierali dania bezmięsne – i co na to wpływało. Wnioski? W lokalu, który zwiększył liczbę potraw wegetariańskich, stwierdzono wzrost sprzedaży potraw bez mięsa o 40–80 procent, bez zmiany ogólnej sprzedaży. A więc dealbreakerem był po prostu większy wybór.
„Gdy w menu pojawi się więcej dań bezmięsnych, klienci mogą przestać myśleć o tym jak o wegetarianinie i zacząć myśleć o tym jak o zwyczajnym jedzeniu. Ponadto większy wybór zwiększa szanse trafienia na coś, co nam pasuje i może zasmakować” – pisze „Wprost”.
WK