Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

PRaktykuj za granicą? ? uczestnicy drugiego etapu wybrani!

lipiec 06 2015

II etap XI edycji konkursu ?PRaktykuj za granicą? – rozpoczęty. Znamy już nazwiska studentów, którzy będą walczyć w kolejnej turze o zagraniczne staże public relations w Londynie, Pradze i Bukareszcie. Jednym z zadań konkursowych było przygotowanie briefu strategii kampanii antyfutrzarskiej dla Fundacji Viva! Akcja dla Zwierząt. 

Oprócz kategorii “Pomagamy zwierzętom”, uczestnicy mogli również wybrać inne cele  – ?Pomagamy ludziom? lub ?Promujemy kulturę?. Zainteresowanie tematami z obszaru CSR wykazali studenci z 32 uczelni wyższych z różnych części Polski. W pierwszej piątce znalazły się: Uniwersytet Warszawski (30% zgłoszeń z pierwszej piątki), Uniwersytet Jagielloński (24%), Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (19%), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (14%) i Uniwersytet Wrocławski (13%). Co ciekawe wymienione uniwersytety cieszą się bardzo zróżnicowaną popularnością w mediach. W tym samym okresie, w którym napływały zgłoszenia konkursowe, czyli od 1 kwietnia do 30 czerwca IMM zbadał także obecność w mediach pięciu uniwersytetów, z których studenci najczęściej rejestrowali się do ?Praktykuj za granicą?. O ile Uniwersytet Warszawski i Jagielloński przodują także w tym obszarze, zdobywając kolejno ok. 32 tys. i ok. 28 tys. publikacji w prasie, rtv i internecie, to na temat Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu pisano tylko 2,3 tys. razy, czyli ok. 5 razy mniej niż o Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza (11, 7 tys.), czy Wrocławskim (9,5 tys.).

Na kolejnych miejscach pod względem liczby zgłoszeń uplasowały się: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Gdański oraz Uniwersytet Śląski.

?Zgłoszone do konkursu ?PRaktykuj za granicą? briefy są dowodem wzrastającego zainteresowania młodych adeptów sztuki PR-u organizacjami non-profit.? ? podsumowuje pierwszy etap dr Anna Adamus-Matuszyńska, jedna z jurorek konkursu. ?Celem konkursu, oprócz promocji właściwych działań komunikowania się z otoczeniem, jest także pokazanie, że ta forma budowania relacji jest niezbędnym elementem działania każdej organizacji. Choć w zaproponowanych dla Fundacji “Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva!” strategiach dominują działania w mediach społecznościowych i aplikacje na różne nośniki, to wskazywanie tradycyjnych środków takich, jak wykorzystanie sponsoringu, czy wsparcie celebrytów w działalności Fundacji nadal pełnią ważne funkcje. To, co może martwić to dominacja zdrowego rozsądku uczestników konkursu nad zweryfikowaną wiedzą i badaniami. Ale w praktyce będą musieli odpowiadać na pytanie: dlaczego?, a ten konkurs na pewno im taką konieczność uświadomi.?

W II etapie konkursu wybrani studenci będą mieli za zadanie rozwinąć swoją wstępną strategię komunikacji dla ?Fundacji Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt – Viva!?, Fundacji Dzieciom ?Zdążyć z pomocą? oraz Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, działającego przy galerii Zachęta. Wsparciem w prowadzonych analizach i badaniach będzie dla uczestników II tury automatyczny monitoring internetu aMI, który daje możliwość samodzielnego decydowania o zakresie monitoringu oraz dodawania słów kluczowych, ich zakresu i kontekstu.

Strona konkursu

?PRaktykuj za granicą? to konkurs stażowy organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów od 2003 roku. Projekt jest skierowany do studentów wszystkich wydziałów, interesujących się zagadnieniami public relations oraz komunikacji społecznej. Honorowy patronat nad konkursem objął Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a głównym patronem medialnym została Gazetapraca.pl.

Lista zwycięzców oraz nowości na temat konkursu na Facebooku IMM

O IMM:

Instytut Monitorowania Mediów to innowacyjna organizacja o wiodącej pozycji rynkowej w branży monitoringu mediów. Od 2000 roku dostarcza kompleksowe usługi badania i analizy informacji pozyskiwanych z mediów społecznościowych, internetu oraz mediów tradycyjnych. Dostępny on-line moduł analityczny pozawala na bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych w mediach, również w porównaniu z konkurencją. Dane prezentujące wizerunek firmy pozwalają skutecznie: zmierzyć efektywność dotychczas podjętych działań PR, zaplanować strategię komunikacyjną, czy chronić reputację firmy.

Zespół doświadczonych specjalistów IMM tworzy raporty wizerunkowe firm, marek i osób na podstawie materiałów zgromadzonych w mediach społecznościowych, internecie oraz prasie i RTV. Stałym monitoringiem objętych jest aktualnie ponad 200 tysięcy domen polskich zasobów internetu wraz z social media ? z aktualizacją wyników w czasie rzeczywistym, co umożliwia najszybszy dostęp do publikowanych treści. Monitorujemy także 1000 tytułów prasowych oraz ponad 100 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.

IMM jest członkiem Związku Pracodawców Branży internetowej IAB Polska, dla którego jednym z głównych zadań jest edukacja rynku w zakresie metod wykorzystania badań Internetu oraz należy do elitarnej międzynarodowej organizacji FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse) zrzeszającej firmy monitorujące media z całego świata.

none