Wyniki badań przeprowadzonych przez panel Ariadna na zlecenie RoślinnieJemy nie pozostawia wątpliwości: Polacy i Polki nie mają problemu z rozróżnieniem nazw produktów mięsnych i ich wegańskich odpowiedników. Konsumenci doskonale wiedzą, co wkładają do koszyków.
Badanie przeprowadzono na próbie 1080 osób w lipcu 2022. Co się okazuje? “Przeważającej większości Polaków nigdy, rzadko lub bardzo rzadko zdarzyło się przez pomyłkę kupić produkt roślinny zamiast mięsa (w sumie 96 proc.). Wyniki są niemal identyczne biorąc pod uwagę rozróżnienie na płeć – pomylić mięso z produktem roślinnym nie zdarza się w równym stopniu kobietom, jak mężczyznom” – czytamy w informacji prasowej na temat badania. Co więcej, także 80 proc. konsumentów powyżej 55 roku życia zadeklarowało, że nigdy nie kupiło wegańskiego odpowiednika “przez pomyłkę”, pragnąć tak naprawdę kupić mięso. Badani, którzy są obecnie na emeryturze, również nie mają takiego problemu (81 proc.). 84 proc. badanych z mniejszych miast mówiło, że nie zdarza im się pomyłka przy zakupach.
Co ciekawe, osoby, którym się to zdarza, to młodzi (18–34 lata). To grupa, która w innych badaniach deklaruje, że ogranicza mięso i często wybiera roślinne odpowiedniki. Zatem można uznać, że te 3–5 proc., które czasem kupuje roślinne “kotlety” czy “kiełbaski” i tak często jest na diecie fleksitariańskiej, a więc “pomyłka” ta nie ma dla nich większego znaczenia.
Zobacz stronę RoślinnieJemy i przeczytaj inne raporty TUTAJ.
Redakcja
na podstawie informacji prasowej od RoślinnieJemy