Beyond Meat prawie trzykrotnie zwiększył sprzedaż w sklepach spożywczych podczas pandemii COVID-19, udostępniając swoje wegańskie burgery w konkurencyjnych cenach.
Firma Beyond Meat potroiła sprzedaż w amerykańskich supermarketach w drugim kwartale 2020 roku, podczas pandemii COVID-19.
Kalifornijski producent wegańskich alternatyw mięsa wydał około 5,9 miliona dolarów na przepakowanie swoich produktów do sprzedaży w sklepach spożywczych i zwiększył sprzedaż w amerykańskich supermarketach o 194,9 procent. Ponieważ wiele restauracji jest nadal zamkniętych lub oferuje ograniczone usługi, w drugim kwartale wzrosła liczba konsumentów przygotowujących w domu żywność roślinną i wegańskie alternatywy mięsa.
Sprzedaż netto wzrosła o 69 procent do 113,3 mln dolarów, po raz pierwszy przekraczając 100 mln dolarów kwartalnych przychodów. Jednak pomimo ogólnego wzrostu sprzedaży firma Beyond Meat odnotowała stratę netto w drugim kwartale w wysokości 10,2 mln dolarów. Wynika to przede wszystkim z dodatkowych kosztów oraz skutków pandemii koronawirusa.
2020 has been challenging, but our unwavering drive to put better products out today than we did yesterday has only gained momentum.
Grateful to be named the best tasting plant-based burger of 2020. #GoBeyond
Opublikowany przez Beyond Meat Środa, 2 września 2020
– Musieliśmy podjąć decyzję. Usiąść z założonymi rękami i spróbować przetrwać, a przy tym potencjalnie cofnąć się o krok w naszej trajektorii wzrostu, czy też bardzo agresywnie podążać w kierunku sektora detalicznego, nawet jeśli wydawało się to bardziej kosztownym rozwiązaniem? – opowiadał w wywiadzie prezes firmy, Ethan Brown.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni drugiego kwartału Beyond Meat zaczął sprzedawać tanie opakowania burgerów w konkurencyjnych cenach w sklepach detalicznych, takich jak Walmart i Target. To zbliżyło cenę Beyond Burgers do ceny burgerów wołowych i przyczyniło się do znacznego wzrostu sprzedaży.
– Otrzymaliśmy dużą pomoc ze strony samego przemysłu wołowego, ponieważ ceny mięsa wzrosły – powiedział Brown. – Będziemy dalej forsować obniżanie cen.
Wiele osób zwiększyło spożycie roślinnych alternatyw mięsa podczas pandemii COVID-19. BEYOND MEAT™
COVID-19 i wegańskie alternatywy mięsa
Popyt na żywność wegańską – a w szczególności na zamienniki mięsa – wzrósł podczas pandemii koronawirusa.
Oprócz Beyond Meat, wegańskie marki, takie jak Tofurky i brytyjski THIS, odnotowały ogólny wzrost sprzedaży. W minionym tygodniu sprzedaż mleka owsianego wzrosła o 476,7 proc. Według danych Nielsena, sprzedaż wegańskich alternatyw mięsa wzrosła w tym samym tygodniu o 280 procent.
Zazwyczaj sprzedaż w supermarketach stanowi około 50 procent dochodów Beyond Meat na całym świecie. Jednak po odejściu produkcji dla zamkniętego w większości sektora gastronomicznego w USA, wskaźnik ten wzrósł do 88 procent.
– Jeśli spojrzeć na niektóre trendy, to była właściwa decyzja – dodał Brown w wywiadzie. – Ponieważ konsument nadal szuka naszych produktów niezależnie od tego, czy robi kupuje w gastronomii czy w supermarkecie.
- Oryginalny artykuł: Live Kindly
- Tłumaczenie: Agnieszka Filip