Popularna marka Philadelphia rozważa wprowadzenie wegańskiego sera śmietankowego na podstawie ankiet internetowych i potrzeb konsumentów.
Należąca do korporacji Kraft marka Philadelphia, produkująca serki kanapkowe, rozważa wegańską wersję swoich produktów.
Według konta na Instagramie Vegan Food UK, Philadelphia prowadzi ankiety online, aby ocenić zainteresowanie konsumentów alternatywami roślinnymi. Pomysł pojawił się po zatwierdzeniu planów produkcji wegańskiego batonika czekoladowego Cadbury – ankiety na jego temat pojawiły się online w zeszłym roku.
Wegański ser śmietankowy Philadelphia byłby najnowszym z kilku roślinnych produktów firmy Kraft Heinz. W 2019 roku Kraft Heinz zainwestował 3,5 miliona dolarów w New Culture, biotechnologiczny startup z Nowej Zelandii, produkujący ser bezmleczny.
Evolv Ventures – fundusz venture capital Kraft Heinz o wartości 100 milionów dolarów – poprowadził już pierwszą rundę finansowania zalążkowego. Kraft Heinz jest również częścią Springboard, programu przeznaczonego do wspierania startupów mentoringiem, tworzeniem sieci i kapitałem początkowym. W 2019 roku wszystkie firmy wybrane przez Springboard były wegańskie.
– Mieliśmy niezwykle konkurencyjną grupę kandydatów – powiedziała Kelly Reinke, prowadząca inkubator Springboard, w wywiadzie dla „Baking Business”. – Wszystkie pięć firm z naszej drugiej edycji inkubatorów oferuje pyszne produkty, które zaspokajają oczekiwania klientów. Springboard istnieje po to, aby kształtować przyszłość żywności i jesteśmy przekonani, że te przedsiębiorstwa robią właśnie to.
Wśród firm Springboard 2019 jest marka BRAMI z przekąskami na bazie fasoli, baton proteinowy marki Blake’s Seed Based, producent jogurtów Tiny Giants, napój migdałowy Almond Origin i zdrowe chipsy Ka-Pop!.
– Jesteśmy zobowiązani do wspierania zespołów, które będą miały wpływ na przyszłość naszej branży – twierdzi Sergio Eleuterio, dyrektor generalny Springboard Brands.
Konsumenci wybierają wegański nabiał
Kraft Heinz jest jedną z kilku dużych firm finansujących przedsięwzięcia roślinne „w celu kształtowania” przyszłości. Margaryna Flora stała się wegańska w marcu 2019 roku. Nowojorska marka Elmhurst zakończyła działalność mleczarską po ponad stu latach i zamiast tego skupiła się na mleku roślinnym.
Wielu konsumentów odchodzi od nabiału ze względów zdrowotnych i środowiskowych. Do 2020 roku prawie 50 procent Amerykanów planuje regularnie pić mleko roślinne. W Wielkiej Brytanii około jedna czwarta Brytyjczyków już teraz pije je regularnie.
Coraz więcej badań wiąże spożycie mleka z różnymi problemami zdrowotnymi, w tym zwiększonym ryzykiem niektórych form raka. Przemysł mleczarski spotkał się również z krytyką związaną ze złym traktowaniem zwierząt i nadal w znacznym stopniu przyczynia się do emisji gazów cieplarnianych.
Dyrektor generalny Elmhurst, Henry Schwartz, stwierdził, że „nadszedł czas, aby spojrzeć krytycznie na przeszłość”. Mężczyzna dodał również: „Musimy zacząć tworzyć nowe tradycje kulinarne, które zabiorą nas w przyszłość”.
- Tekst: Liam Pritchett
- Tłumaczenie: Agnieszka Filip
- Źródło: Live Kindly