Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

Lidl: nowa polityka zakupowa

czerwiec 28 2024

Lidl w Holandii zwiększył sprzedaż mięsa roślinnego o siedem procent, umieszczając je na półkach z mięsem.
Decyzja o wykonaniu tego kroku była następstwem badań przeprowadzonych przez Lidl we współpracy z Uniwersytetem w Wageningen i Światowym Instytutem Zasobów. W ramach okresu próbnego sprzedawca umieścił opcje roślinne zarówno na półce z mięsem, jak i wraz z produktami wegetariańskimi w 70 placówkach w czasie sześciu miesięcy. W tym okresie Lidl zwiększył sprzedaż alternatywnych produktów mięsnych średnio o siedem procent. Chociaż z biegiem czasu ten pozytywny efekt nieznacznie się zmniejszył, pod koniec okresu próbnego wzrost był nadal wyraźny. Ponadto w tym czasie sprzedaż przetworów mięsnych nieznacznie, choć nie w sposób znaczący, spadła.
W wyniku badania Lidl planuje poprawić widoczność roślinnych alternatyw mięsnych, aby zwiększyć ich popularność.

  • tekst: Zuzanna Kozłowska