Fuzja marek Bakalland oraz Purella zaowocowała powstaniem nowego podmiotu na rynku spożywczym, jakim jest grupa FoodWell. To bardzo poważny ruch zakreślający koło daleko poza aspekty czysto marketingowe – zarząd spółki, pomimo skomplikowanej sytuacji gospodarczej na polskim rynku, zapowiada rozwój oferty zamienników mięsa i nabiału.
Całą operację połączenia marek przeprowadzono w ostatnim kwartale 2022 roku, co naturalnie podniosło pytania na temat prognoz finansowych na kolejne dwanaście miesięcy. Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell określa potencjalny wzrost kosztów na około 15%, ale jednocześnie zapewnia o ich amortyzacji tak, aby klienci mogli liczyć na produkty za możliwie jak najniższą cenę.
Projekt został wsparty finansowo przez Rafała Brzoskę, prezesa zarządu Grupy Kapitałowej Integer.pl, w której skład wchodzi m.in. operator logistyczny InPost. Swój ruch motywuje nieustannym wzrostem sprzedaży zamienników mięsa i nabiału, a także trendem zachodzącym wśród Polaków – wzrasta nam nie tylko liczba wegan, ale również fleksitarian.
FoodWell stawia sobie ambitny cel objęcia pozycji lidera w branży produktów roślinnych do 2026 roku, a ponadto planuje ekspansję swoich działań na pozostałe kraje europejskie. Trzy zakłady produkcyjne (Włocławek, Białystok, Janów Podlaski) corocznie zaopatrują rynek w około 400 milionów sztuk produktów roślinnych.
Adam Brusik