Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

Szef InPost na rzecz rozwoju produktów wegańskich

styczeń 19 2023

Fuzja marek Bakalland oraz Purella zaowocowała powstaniem nowego podmiotu na rynku spożywczym, jakim jest grupa FoodWell. To bardzo poważny ruch zakreślający koło daleko poza aspekty czysto marketingowe – zarząd spółki, pomimo skomplikowanej sytuacji gospodarczej na polskim rynku, zapowiada rozwój oferty zamienników mięsa i nabiału.
Całą operację połączenia marek przeprowadzono w ostatnim kwartale 2022 roku, co naturalnie podniosło pytania na temat prognoz finansowych na kolejne dwanaście miesięcy. Marian Owerko, prezes zarządu FoodWell określa potencjalny wzrost kosztów na około 15%, ale jednocześnie zapewnia o ich amortyzacji tak, aby klienci mogli liczyć na produkty za możliwie jak najniższą cenę.
Projekt został wsparty finansowo przez Rafała Brzoskę, prezesa zarządu Grupy Kapitałowej Integer.pl, w której skład wchodzi m.in. operator logistyczny InPost. Swój ruch motywuje nieustannym wzrostem sprzedaży zamienników mięsa i nabiału, a także trendem zachodzącym wśród Polaków – wzrasta nam nie tylko liczba wegan, ale również fleksitarian.
FoodWell stawia sobie ambitny cel objęcia pozycji lidera w branży produktów roślinnych do 2026 roku, a ponadto planuje ekspansję swoich działań na pozostałe kraje europejskie. Trzy zakłady produkcyjne (Włocławek, Białystok, Janów Podlaski) corocznie zaopatrują rynek w około 400 milionów sztuk produktów roślinnych.

Adam Brusik