Pierwszy miesiąc prenumeraty cyfrowej za 5 złzamawiam

Logowanie

Sprzedaż roślinnej żywności nadal wzrasta, mimo inflacji

listopad 09 2022

Zgodnie z badaniami oraz danymi m.in. twórców kampanii Roślinniejemy, po wegańskie zamienniki mięsa i nabiału sięga około 6 mln polskich gospodarstw, a około 3,2 mln osób deklaruje, że nie je mięsa. Inflacja działa tutaj specyficznie: ceny produktów mięsnych/mlecznych i ich roślinnych odpowiedników zaczynają się wyrównywać.

W dodatku sektor roślinnej żywności pozostaje bardziej stabilny i bardziej odporny na wzrost cen – donosi portal Biznes Newseria.

Wielu producentów żywności roślinnej wskazuje, że – patrząc na cenę tradycyjnych produktów odzwierzęcych w przeliczeniu na kilogram – w niektórych przypadkach mamy już parytet cenowy. To oznacza, że cena za kilogram produktu roślinnego – czy to będzie burger, czy kiełbaska – jest podobna do cen produktów odzwierzęcych. Mamy jednak świadomość, że roślinne alternatywy mięsa to produkty, które wielu konsumentów postrzega jako kategorię premium, jako droższe i trochę mniej dostępne. Zwłaszcza ci, którzy pilnują swojego budżetu i koszyka zakupowego. Natomiast tutaj dużą rolę odgrywają sieci handlowe, które wprowadzając marki własne, umożliwiają wybór roślinnych alternatyw mięsa czy nabiału tym mniej zamożnym konsumentom. (…) Porównując produkty roślinne do produktów mięsnych, nie obserwujemy tak znaczących wzrostów cen, co też pozytywnie wpływa na zainteresowanie konsumentów tą pierwszą kategorią.

– mówi portalowi Maciej Otrębski z Roślinniejemy.

LD