Youtube i Google wypowiedziały wojnę fake newsom dotyczącym zmian klimatycznych. Uniemożliwią monetyzację takich treści – podobnie jak w przypadku treści antyszczepionkowych, co wiązało się z zablokowaniem wielu popularnych, lecz także wprowadzających w błąd kont.
Niedawno na YouTube zakazano publikowania fałszywych informacji dotyczących tematu szczepień, teraz kolej na denialistów klimatycznych. Nie zarobią już na swoich kanałach. Google zamierza egzekwować nowe zasady poprzez “stosowanie moderatorów oraz automatycznych algorytmów”. Z pewnością będzie mniej przypadków zdejmowania blokad po odwołaniu się admina od decyzji. Teraz pod uwagę brany ma być całościowy kontekst sprawy.
“Ogłaszamy nową politykę monetyzacji dla reklamodawców i wydawców korzystających z usług Google oraz twórców treści na Youtube. Zgodnie z nimi zabrania się reklamowania i zarabiania na treściach będących w sprzeczności z ugruntowanym konsensusem naukowym co do istnienia i przyczyn zmian klimatycznych. Obejmuje to wszystkie treści, które przedstawiają zmiany klimatyczne jako mistyfikację lub oszustwo oraz wszelkie twierdzenia negujące długoterminowe trendy ocieplania klimatu, wpływ emisji gazów cieplarnianych czy działalność człowieka na zmianę klimatu” – czytamy w oświadczeniu Google, które cytują Wirtualne Media.
AK