Przez najbliższe pół roku wszyscy pasażerowie wietnamskich linii lotniczych będą oglądali krótki film mający ich przekonać do niekorzystania z produktów zawierających róg nosorożca.
Pomysłowość aktywistów prozwierzęcych w poszukiwaniu sojuszników może zaskakiwać! Działacze Humane Society International nawiązali współpracę z wietnamskimi liniami lotniczymi i razem przeprowadzili kampanię mającą uwrażliwić ludzi na krzywdę nosorożców, które zabija się dla rogów wykorzystywanych w celach medycznych.
Od stycznia tego roku pasażerom wszystkich lotów Vietnam Airlines wyświetla się filmik o chłopcu, który wyjaśnia, że to właśnie z Wietnamu pochodzi najwięcej osób zainteresowanych wyrobami z rogów nosorożca. Mały bohater się temu sprzeciwia i w przyszłości pragnie bronić nosorożców.
Na czarnym rynku w Wietnamie i Chinach rogi nosorożca osiągają bardzo wysokie ceny, ponieważ ludzie wierzą w ich medyczne właściwości. Organizatorzy kampanii wierzą, że film otworzy ludziom oczy na krzywdę zwierząt, które przestaną być celem kłusowników.
Wzrost zapotrzebowania Azjatów na produkty pozyskiwane od dzikich zwierząt jest jednym z największych niebezpieczeństw dla gatunków zagrożonych wyginięciem – mówi Teresa Telecky z Human Society International i dodaje, że wierzy, iż przekaz płynący z filmu odwoła się do uczuć oglądających i dzięki temu wpłynie na ich decyzje.
Wideo można obejrzeć na kanale organizacji.
JW