Marka przygotowuje prawdziwą rewolucję. Wegański klopsiki były zaledwie początkiem.
Choć IKEA znana jest przede wszystkim jako sklep z meblami i wyposażeniem wnętrz, wielu klientów ceni ją za ofertę restauracyjną. Serwowane dania chce uczynić nie tylko smacznymi i pożywnymi, ale i wytwarzanymi w sposób, który nie niszczy naszej planety. Stąd w menu Ikei znajdziemy wiele dań bezmięsnych, m.in. roślinne klopsiki i hot dogi, makarony z wegańskim sosem bolońskim i „mięsem” pochodzenia roślinnego, lody czy kawior z wodorostów, ale i mrożone półprodukty do przyrządzenia w domu. Marka jednak postanowiła jeszcze bardziej poszerzyć swoją ofertę: ogłosiła, że do 2025 roku połowa dań będzie wegańska. Jedynie 20 proc. posiłków zawierać będzie czerwone mięso, najbardziej szkodliwe dla naszej planety.
W swoich działaniach IKEA nie od dziś zależy na promowaniu weganizmu jako diety najkorzystniejszej dla zdrowia, środowiska i dla zwierząt. Marka podczas Światowego Dnia Wegetarianizmu i Dnia Wegan udostępniła „Praktyczny przewodnik po kuchni roślinnej”, gdzie udostępnia przepisy na bezmięsne dania i pokazuje, jak zacząć żyć w zgodzie z naturą.
Oświadczenie marki to nie tylko ukłon w stronę wegan i wegetarian. Dzięki działaniom i wprowadzaniu na szeroką skalę roślinnych dań przez szwedzkiego giganta, weganizm jest coraz bliżej wejścia do mainstreamu nie tylko jako dieta, ale i sposób na życie przyjazny środowisku.
KK