Raport PKO BP, Fundacji IBRiS oraz Forum zrównoważonej Technologii z początku października pokazuje, ze 2/3 Polaków jest gotowa zapłacić więcej za produkty spożywcze jeżeli zostaną one wytworzone w ekologiczny sposób.
Jak donosi portal Green News, badanie przeprowadzone w dniach 2-6 października 2019 r. przez Fundację IBRiS metodą wywiadów telefonicznych, pokazuje, że 2/3 spośród przepytanych 1100 Polaków zadeklarowało, że jest w stanie zapłacić więcej za ekożywność.
69 proc. ankietowanych stwierdziło, że gdyby żywność pochodziła od krajowych producentów i powstawała w sposób przyjazny dla środowiska, przeboleliby wyższą cenę.
Są też mniej optymistyczne wnioski z badania: tylko 38 proc. respondentów wskazało, że czynnikiem decydującym podczas wybierania produktów jest skład produktu i data przydatności. Rzadziej zwracamy też się uwagę na certyfikaty jakości (19 proc.) oraz rozpoznawalność marki (9 proc.).
WK