Rosyjski oddział Greenpeace na fali popularności aplikacji FaceApp rozpoczął kampanię EarthApp, która ma pokazać „postarzanie” Ziemi i jej dewastację przez zmiany klimatu.
Na swoim kanale na Instagramie rosyjski Greenpeace opublikował zestawienia popularnych „pocztówkowych” krajobrazów m.in. z Moskwy i Petersburga – „teraz” i „po katastrofie klimatycznej”.
Akcja społeczna daje do myślenia w kontekście beztroskiej zabawy wizerunkiem, na punkcie której w ciągu ostatnich tygodni oszalał cały Facebook. Kampanię w Polsce pierwszy odnotował serwis donald.pl.
– Naukowcy już dawno zgodzili się, że za współczesne zmiany klimatyczne odpowiedzialne są ludzkie działania. Ludzkość spala węgiel, ropę naftową i gaz, co prowadzi do uwolnienia gazów cieplarnianych. Przez to zmieniliśmy atmosferę. Musimy rozpowszechniać informację, że ludzkość znajduje się na krawędzi katastrofy. A zmiany mogą nadejść tylko wtedy, gdy przestaniemy zachowywać się tak, jakby nie było jutra – powiedziała Polina Karkina, koordynator Greenpeace Russia ds. klimatu i energii.
Akcja cieszy się ponoć sporą popularnością. Ma potrwać do końca przyszłego tygodnia.
WK